Fitness training

Inhoud

Werk aan gezond lichaam

We willen allemaal het liefst zo lang als mogelijk gezond en fit blijven. Om er voor te zorgen dat we ons fit blijven voelen en ons lichaam in een goede staat blijft, zullen we op een regelmatige basis moeten sporten. Genoeg lichaamsbeweging zorgt er voor dat we een fit, slank en goed gevormd lichaam hebben.

Een goede training waar u uw lichaam mee kunt trainen is fitness. Om uw lichaam fit en gezond te houden raden wij dan ook aan een aantal keer per week een fitness training te doen. Helaas blijft ons lichaam niet vanzelf gezond, slank en gespierd we zullen er toch enige energie in moeten steken. Een fitness training is een leuke manier om uw lichaam te trainen en in vorm te houden.

Voordelen fitness training

Veel mensen willen wel aan hun lichaam werken maar hebben gewoon geen zin om steeds naar een sportclub te gaan op verplichte tijden. Een groot voordeel van fitness is dat u geen vaste tijden heeft wanneer u moet gaan trainen. U kunt bij een fitnessschool gewoon naar binnen lopen wanneer u daar tijd voor heeft en zolang blijven als u dat wilt. Veel mensen vinden deze vrijheid erg prettig, hierdoor is het sporten beter af te stemmen op het al drukke schema wat we hebben.

Fitness training thuis

Als u helemaal de deur niet uit wilt kunt u ook gewoon thuis een fitness training doen. U kunt thuis uw gehele lichaam trainen met enkele simpele fitnessoefeningen, op deze manier hoeft u uw huis helemaal niet uit om uw lichaam te trainen. Als u 15 minuutjes de tijd heeft kunt u gewoon thuis uw fitness training doen en dan bent u alweer klaar voor de dag met uw fitness training. Slechte enkele minuten per dag aan uw lichaam werken maakt al een groot verschil uit voor uw gezondheid.

Fitness matje

Om thuis een fitness training uit te oefenen heeft u verder geen dure materialen nodig. Het enige wat wel handig is om te hebben als u thuis uw fitness training doet is een goed fitness matje. Door een fitness matje te gebruiken heeft u een goede, zachte en ondersteunende ondergrond. Door de juiste ondergrond te hebben gaat u blessures uit de weg en kunt u uw oefeningen prettiger uitvoeren.

Fitness training voor thuis

Niet iedereen weet even goed wat doe moet doen als die thuis zijn fitness training wilt gaan doen. Ik zal u voorzien van een aantal oefeningen die u gewoon thuis kunt uitvoeren zonder dat u hier nog materialen voor moet aan te schaffen.

  • De push up, deze oefening is bedoeld om uw armspieren, borstspieren en schouder spieren te trainen. Speel met de positie van uw handen en benen om een ander deel van uw borstspier te trainen.
  • De sit up, deze oefening is bedoeld om uw buikspieren te trainen. U kunt de sit up op verschillende manieren uitvoeren.
  • De step up, deze oefening is bedoeld om uw beenspieren te trainen. U kunt de step up doen op bijvoorbeeld te trap.
  • Hurken, deze oefening is bedoeld om je boven benen te trainen.

Copyright 2017 fitness-sport.nl